De website van 9292 met de OV-reisplanner bieden je heel veel mogelijkheden. Plan bijvoorbeeld een toegankelijke reis of geef in de reisplanner jouw voorkeuren door. Wij leggen je de reisplanner op deze pagina uit.
We geven je hieronder uitleg maar het filmpje op You Tube spreekt helemaal voor zich.
Soms weet je wel waar je naartoe moet, maar heb je geen exact adres. Geen punt! Je kunt de vertrek- of aankomstlocatie op verschillende manieren invullen. Zoek bijvoorbeeld op adres, postcode, halte- of stationsnaam of de naam van de attractie waar je heen gaat.
Je wilt natuurlijk een reisadvies dat aansluit op jouw voorkeuren. Daar kun je dan ook invloed op uitoefenen. Als je bijvoorbeeld liever met de bus reist dan met de trein, dan kun je de trein ‘uitschakelen’. Heb je juist een treinabonnement en betaal je liever niet extra voor een stukje metro, dan laat je juist de metro weg. Dit doe je door gebruik te maken van de functie + Meer reisopties. Vink aan of uit met welke vormen van vervoer je wilt reizen. In het reisadvies wordt dan rekening gehouden met je voorkeuren.
De OV-reisplanner houdt rekening met een standaard overstaptijden. Die tijd die nodig is om over te stappen wordt deels aangegeven door de vervoerders. Maar we kijken ook of je een stuk moet lopen en rekenen daar tijd voor. Als je met krukken loopt, een kinderwagen of bagage bij je hebt of om een andere reden meer tijd nodig hebt, dan kan dat. Vink dan in hetzelfde scherm de optie ‘Ja, bereken 5 minuten extra overstaptijd’ aan.
Mis je een straat, halte of een bijzondere plaats in onze OV-reisplanner? Laat dat aan ons weten via webcare@9292.nl
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,70 p/m max. €14, vanaf 12 dec 2016 €0,90 p/m max. €18)