Contact en service

Contact met 9292

Vragen over het OV

We ontvangen dagelijks veel vragen over het OV. Op veel vragen hebben we het antwoord voor je op de site gezet maar het komt ook nog wel eens voor dat we vragen ontvangen die niet bij ons horen. Dit zijn dan vaak vragen over de uitvoer van een reis, het gekochte kaartje, abonnement of verloren voorwerpen. Om je snel van dienst te zijn laten we je hieronder weten waar je over deze onderwerpen het beste een antwoord kunt vinden.

Veelgestelde vragen

Naast dat je via onze site je al veel informatie over het OV vindt, hebben we ook de veelgestelde vragen voor je verzameld en op onderwerp gesplitst. Wellicht staat hier het antwoord dat je zoekt al tussen:

Vragen over het OV maar niet voor 9292

Het komt ook dat je een vraag hebt maar dat die niet bij ons hoort. We wijzen je graag de weg waar je dan het best terecht kunt:

OV-Chipkaart & OVpay

Voor vragen over de aanschaf en/of gebruik van de OV-chipkaart kun je terecht op de website van de OV-chipkaart of bij de vervoerder waar je de kaart hebt aangeschaft.

Verloren/gevonden voorwerpen & opmerkingen over je reis

Ben je in het OV iets kwijtgeraakt of heb je iets gevonden? Neem dan contact op met het OV-bedrijf waarmee je gereisd hebt. Hopelijk heb je dan snel je spullen weer terug. Heb je een vraag of opmerking over de uitvoer van een bepaalde route of specifieke rit? Neem dan ook contact op met het betreffende OV-bedrijf. Zij kunnen je dan snel verder helpen.

Opmerkingen, verbeteringen en wensen voor 9292

Social Media

Staat je vraag niet tussen bovenstaande vragen? Of wil je een opmerking, probleem of onduidelijkheid aan ons doorgeven? Dan zijn we het snelst en makkelijkst te bereiken via X, Facebook Messenger of Instagram. Dit zijn onze openingstijden voor social media:

Webcare voor X, Facebook Messenger en Instagram:

  • Maandag tot vrijdag: 08:00 – 20:00 uur
  • Zaterdag en zondag: 09:00 – 18:00 uur

De website 9292.nl en de 9292 app zijn altijd bereikbaar.

Voor persoonlijke reisinformatie, abonnementsinformatie of andere vragen over het openbaar vervoer, kun je onze reisadviseurs raadplegen via het telefoonnummer 0900-9292 (€1 per minuut, maximaal €20 per gesprek) of via onze social mediakanalen (X, Facebook Messenger of Instagram).

Contact via e-mail

Heb je geen social media account?

  • Stuur dan je opmerking, vraag of probleem via e-mail naar reizigers@9292.nl
  • Gaat je vraag over e-tickets in de 9292 app, stuur dan een e-mail naar ticketing@9292.nl

Of bel naar reizigersservice per telefoon Let op! Via deze kanalen geven we geen persoonlijke reis- of prijsadviezen.

Telefonisch reisadvies

Lukt het je niet om de reisplanner in te vullen? Dan kan je bellen met 0900-9292 (€1 per minuut, maximaal €20). De openingstijden hiervoor zijn:

0900-9292

  • Maandag tot vrijdag: 07:30 – 19:00 uur
  • Zaterdag en zondag: 09:00 – 18:00 uur

€1 per minuut, maximaal €20 per gesprek

Wens voor 9292 app of website 

Heb je een wens voor de 9292 app of website? Via dit formulier kun je de wens insturen. Voor bugs of problemen kun je dit formulier niet gebruiken. Je kunt daarvoor het beste social media, e-mail en telefoon gebruiken. Je krijgt dan sneller het juiste antwoord.