Ben je niet in het bezit van een OV-chipkaart of vind je het handig dat het kaartje voor je hele reis in één app zit? Koop dan je online kaartje (e-ticket) via de 9292 app. Hoe je dit doet en voor welke OV-bedrijven dit kan, dat leggen we je graag uit.
Download de 9292 app, plan je reis en koop direct het e-ticket voor je reis. Klik of scan deze code met je smartphone en je kunt de app direct downloaden:
Plan je reis zoals je gewend bent in de 9292 app. Je krijgt direct de beste reisopties in je scherm. Vergelijk en selecteer de beste reisoptie en je koopt meteen je e-ticket via de button 'E-tickets kopen' onderaan het reisadvies in je app. Kies in de schermen hierna voor hoeveel personen en voor welk gedeelte van je traject je een ticket nodig hebt.
Hierna vul je jouw gegevens en van je eventuele medereizigers in en je kunt door naar de betaling.
De betaling in de app doe je via iDEAL of met een creditcard (Visa/Mastercard). Nadat je betaald hebt voor je e-ticket(s), verschijnt deze direct in de app en kun je de reis beginnen. Je e-tickets zijn terug te vinden onder ‘Mijn e-tickets’ in het menu van je 9292 app.
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Let op! De tickets zijn alleen te gebruiken op de telefoon waar deze is aangeschaft. Deze zijn niet door te sturen naar ander persoon.
Hoe koop je een ticket in de app? YouTube
We zijn gestart met de verkoop van e-tickets in samenwerking met een groot aantal OV-bedrijven. Via de app koop je e-tickets voor de prijs die deze OV-bedrijven beschikbaar stellen. Dit zijn enkele reizen, uur- en rittickets.
De aangesloten OV-bedrijven voor trein, bus, tram, metro en veer zijn:
. We werken er hard aan om de overige OV-bedrijven aan te sluiten voor alle trajecten en het assortiment uit te breiden.