Wanneer je OV-chipkaart verloopt, kun je het geld dat nog op de kaart staat terugvragen. Veel mensen weten dit niet of vergeten dit te doen. Zonde, want het is jouw geld! Kijk snel online hoeveel geld jij kan terugvragen!
Voor anonieme en persoonlijke OV-chipkaarten die tot een jaar zijn verlopen heeft Translink het terugvragen van restsaldo eenvoudiger gemaakt. Omdat van deze kaarten de chipgegevens bewaard worden kunnen reizigers telefonisch of via www.ov-chipkaart.nl hun geld terugvragen. Op deze website kan elke reiziger met behulp van het kaartnummer het uitstaande saldo checken. En al voordat de verloopdatum verstreken is attendeert Translink reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart op het binnenkort verlopen van hun kaart.
Op elke OV-chipkaart staat een verloopdatum, die is bepalend voor hoe het saldo is terug te vragen. Is de kaart langer dan een jaar verlopen, dan zijn de gegevens ervan niet meer online beschikbaar. Saldo terugvragen kan door naar de website van OV-Chipkaart.nl te gaan, het formulier met naam en bankrekeningnummer in te vullen en dat samen met de kaart gratis naar Translink op te sturen.
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 p/m max. €18) |