Nieuwsoverzicht

Haltefeedback nu ook voor Utrecht en Zeeland

Betere informatie vergroot toegankelijk reizen

Laatste update: vrijdag 30 maart 2018 09:00

Naast het plannen van een toegankelijke reis en het geven van informatie over haltes willen we natuurlijk ook dat dit klopt. Om te zorgen dat deze informate actueel blijft kun je via het reisadvies feedback geven over de haltes. Dit kan nu ook voor de haltes in de provincie Utrecht en Zeeland. Zo zorgen we er met zijn allen voor dat het OV toegankelijk is voor iedereen. 

Laat weten als het anders is

Want, is je halte wel toegankelijk maar je kunt geen toegankelijke reis plannen naar deze halte? Of zeggen we dat de halte toegankelijk is voor iedereen maar in werkelijkheid is het anders? Dan klopt de informatie die we over deze halte ontvangen niet en dat willen we graag verbeteren. Jouw feedback is belangrijk dus geef het door!

Feedback via reisadvies

Het doorgeven van informatie kan door eerst je reis te plannen naar de desbetreffende halte. Daarna ga je via de feedbackknop boven- of onderaan het reisadvies naar het tabblad "Halte". Ben je op de website dan vul je het formulier in. Het is niet verplicht om hier de juiste halte te kiezen maar dat helpt wel bij het verwerken van de informatie. Kun je de halte niet aanklikken, zet dan in je melding om welke halte het gaat. 

Doe je dit via onze app, kies dan voor het versturen van je feedback via mail. Je hebt daar ook de mogelijkheid om een foto toe te voegen. 

 

Verwerking feedback

We ontvangen de gegevens over de haltes in Nederland van het Centraal Halte Bestand. De feedback op de haltes door reizigers komt binnen bij Vitence Mobiliteit en zij verwerken de informatie en zorgen dat de halte informatie weer actueel is.

Wat bedoelen we met het plannen van een toegankelijke reis?

Dat betekent dat de planner rekening houdt met de toegankelijkheid van haltes en stations en van de voertuigen. Dat is handig als je bijvoorbeeld met een rolstoel reist, moeilijk ter been bent maar ook als je reist met een kinderwagen of zware koffers. Om een toegankelijke reis te plannen klik je in het planblok op de website of in de app bij 'Extra opties' het rolstoelsymbool aan. Daarnaast lezen we in het reisadvies voor welke haltes voorzien zijn van een blindegeleidelijn.

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 p/m max. €18)