Reizen met de OV-chipkaart is makkelijk. Toch kan er iets misgaan door bijvoorbeeld vergeten uit te checken. Heb je een uitcheck gemist? Meld je aan en ontvang een seintje om je saldo terug te vragen met de Uitcheck Gemist Alert. Handig toch? Zet direct aan!
Heb je niet uitgecheckt? Bijvoorbeeld omdat het poortje het niet deed of je het vergeten bent? Dan heb je teveel betaald. Via uitcheckgemist.nl kun je dan heel gemakkelijk je het saldo terugvragen.
Wil je direct een Alert ontvangen als je een uitcheck gemist hebt? Dat kan! Meld je aan en ontvang een seintje om je saldo terug te vragen met de Uitcheck Gemist Alert. Handig, toch? Zet direct aan via de website van Uitcheckgemsit!
Je mag tussen januari en juni en tussen juli en december voor maximaal 3 ritten per OV-bedrijf saldo terugvragen. In de reishistorie zie je alle ritten zonder check-uit van de laatste 180 dagen. Het kan zijn dat de vervoerder de informatie nog niet bij ons heeft aangeleverd. Daarom duurt het soms langer voordat een gemiste check-uit zichtbaar is. In de meeste gevallen zie je het binnen 14 dagen maar uiterlijk binnen 62 dagen.
Het kan ook gebeuren dat er een te hoog bedrag is afgeschreven. Of dat de betaling bij een automaat is mislukt. Je kunt dan ook het te veel betaalde geld terugvragen.
Heb je hier nog een vraag over? Kijk dan bij de Vragen en Antwoorden op de site van OV-Chipkaart.nl.
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 /min. max. €18) |