In de nieuwste versie van onze app starten we met de landelijke verkoop van e-tickets voor het openbaar vervoer. Hiermee koop je na het plannen van een reis in de app meteen een geldig e-ticket voor de gehele reis. Tegelijkertijd met deze update tonen wij in de app ook een drukteverwachting bij het reisadvies.
Met de start van het verkopen van e-tickets in de 9292 app voldoen wij aan de wens van reizigers om via één app het actuele reisadvies én een ticket voor de gehele reis beschikbaar te stellen. Ben je niet in het bezit van een OV-chipkaart of wil je gebruik maken van het gemak dat je hele reis in één app zit, koop dan je het ticket voor je reis via de 9292 app.
Plan je reis zoals je gewend bent in de 9292 app. Je krijgt direct de beste reisopties in je scherm. Vergelijk en selecteer de beste reisoptie en je koopt meteen je e-ticket via de button onderaan het reisadvies in je app. Kies in het scherm voor welk gedeelte van je traject en voor hoeveel personen je een ticket nodig hebt.
De betaling in de app doe je via iDEAL. Nadat je betaald hebt voor je e-ticket, verschijnt je e-ticket direct in de app en kun je de reis beginnen. Je e-ticket(s) zijn terug te vinden onder ‘Mijn e-tickets’ in het menu in de app.
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Hoe koop je een ticket in de app? YouTube
We zijn gestart met de verkoop van e-tickets in samenwerking met een groot aantal OV-bedrijven. Via de app koop je enkele reis e-tickets voor de prijs die deze OV-bedrijven beschikbaar stellen. De aangesloten OV-bedrijven voor bus, tram, metro en veer zijn allGo, Breng, Connexxion, EBS, Hermes, HTM, Keolis, OV Regio IJsselmond, RET, RRReis, Syntus Utrecht, Twents, U-OV en Waterbus. Voor alle nationale treinen zijn dit: NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis.
We werken er hard aan om de overige OV-bedrijven aan te sluiten voor alle trajecten en het assortiment uit te breiden.
In de update van de app zit het tonen van een drukteverwachting van de reis. In deze tijd is het goed om te weten wanneer het druk is in de trein, bus, tram of metro zodat je daar rekening mee kunt houden bij het plannen van een reis. Je vindt in de app een indicatie van de drukte per vervoermiddel zoals verwacht door de OV-bedrijven. Hoe dit precies werkt en wat je ziet dat leggen we je graag uit.
Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 /min. max. €18) |