Nieuwsoverzicht

Nieuw! E-tickets voor GVB in de 9292 app

Koop het GVB 1 uurkaartje via de 9292 app

Laatste update: woensdag 21 april 2021 11:15

Reis je in Amsterdam en heb je (even) geen OV-chipkaart bij de hand? Geen zorg, via de 9292 app plan je jouw reis én koop je direct een e-ticket voor bus, tram of metro van GVB. Je hele reis in één app ook als je met meerdere vervoerders reist. Op dit moment bieden we in de 9292 app het GVB 1 uur ticket aan.

GVB 1 uur

Het GVB 1 uurkaartje is in de 9292 app een ticket met een barcode. Binnen het uur kun je onbeperkt overstappen op andere GVB-lijnen en is geldig op alle bus-, tram- en metrolijnen van GVB (behalve de nachtbussen). 

Voor de metro geldt dat je met de barcode incheckt aan het begin van je reis (station waar je instapt) en na je reis weer uitcheckt (station waar je uitstapt). Voor GVB bus en tram reis je voorlopig nog “op zicht”. Bij het betreden van het voertuig toon je de 9292 app, met het geactiveerde GVB barcodeticket, aan de buschauffeur, trambestuurder of conducteur.

Hoe koop je e-tickets in de app van 9292?

Hoe koop je een ticket in de app? YouTube  

Plan je reis zoals je gewend bent in de 9292 app. Je krijgt direct de beste reisopties in je scherm. Vergelijk en selecteer de beste reisoptie en je koopt meteen je e-ticket via de button onderaan het reisadvies in je app. Kies in het scherm voor welk gedeelte van je traject en voor hoeveel personen je een ticket nodig hebt.

Betaling en reizen

De betaling in de app doe je via iDEAL. Nadat je betaald hebt voor je e-ticket, verschijnt je e-ticket direct in de app en kun je de reis beginnen. Je e-ticket(s) zijn terug te vinden onder ‘Mijn e-tickets’ in het menu in de app.

Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je tijdens je geplande reis kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.

E-tickets voor het hele traject met trein, bus, tram, metro én veer

Afgelopen december zijn we gestart met het verkopen van e-tickets in de 9292 app. Hiermee voldoen wij aan de wens van reizigers om via één app het actuele reisadvies én een ticket voor de gehele reis beschikbaar te stellen. Met de toevoeging van GVB e-tickets in de app zijn we een stap dichterbij het aanbieden van e-tickets van alle vervoerders in Nederland.

Voor welke OV-bedrijven koop je in de 9292 app een ticket?

Op dit moment verkopen we e-tickets in samenwerking met een groot aantal OV-bedrijven.

  • De aangesloten OV-bedrijven voor bus, tram, metro en veer zijn allGo, Breng, Connexxion, EBS, GVB, Hermes, HTM, Keolis, OV Regio IJsselmond, RET, RRReis, Syntus Utrecht, Twents, U-OV en Waterbus.
  • Voor alle nationale treinen zijn dit: NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis.

Met de aansluiting van GVB, biedt 9292 de reiziger een bijna landelijke dekking aan e-tickets. Er wordt hard gewerkt aan de verdere uitbreiding van het assortiment.

Let op: Reis alleen als het noodzakelijk is, ga niet onnodig op pad. Lees er meer over in ons bericht OV en het coronavirus

9292 reist met je mee

 

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws over het OV via Facebook en Instagram. Je kunt een vraag stellen via Twitter, FB Messenger of bellen met 0900-9292 (€0,90 /min. max. €18)